Spöken, sleepwalking eller fluktare?

Ett litet avbrott i musiksammanfattningen.

I dag när jag kommer hem från skolan undrar Stefan om jag sov dåligt i natt. Jag svarar med att det har jag bestämt inte gjort. Sovit som en stock. Det visar sig att både Stefan och Robert sov dåligt i natt. De har vaknat runt tre gånger var av att någon stökat runt i lägenheten. Vandrat runt, öppnat och stäng dörrar, spolat i toaletten osv. De var bergsäkra på att det var jag som hade haft svårt att sova. Jag kom hem runt halv 12 och somnade runt halv 1, men därefter sov jag som en stock, vad jag vet. Jag har aldrig hört ett knyst om att jag gått i sömnen, så att det skulle vara det betvivlar jag starkt, även om jag känt mig väldigt trött i dag trots ca 7 timmars sömn. Men vem vet? kanske är det ett nytt beteende som jag börjat med på senare dar...Och inte heller har jag vaknat av några konstiga ljud. Och då är jag ändå den som bor närmst toaletten. Skumt!

Då kvarstår två alternativ: Antingen är det någon plågad ande (ja, jag tror på spöken) som vandrar runt här i brist på något bättre att göra, eller så är det någon riktig människa som tagit sig in i lägenheten. Men vi är hundra på att dörren varit låst, och lägenheten såg ut precis som den brukar göra i dag på morgonen. Man har ju hört om massa skräckscenarion om människor som varit helt ovetande om att en "fluktare" levt i deras lägenhet under några månader (sovit under deras sängar osv).

Vad detta än är så är det helt klart lite obehagligt. Kanske bud på att ringa Ghostbusters? Eller kan Anticimex sånt här?

Kommentarer
Postat av: Jokk

Huuu,, när jag läste "fluktare" så var jag tvungen att vända mig om fort för att se så ingen satt bakom mig... Hela ryggraden rös..

2009-03-10 @ 21:44:02
URL: http://supervovven.blogg.se/
Postat av: Ramne

Min gissning är sömngång. Spöken har jag liite svårare att tänka mej

2009-03-10 @ 22:09:11
Postat av: Anonym

Skeptisk, precis som vanligt.. tråkramne...

2009-03-10 @ 22:25:13
Postat av: Lars Hallén

Spöken som i inbillning är helt naturligt. Masspsykos, där flera personer inbillar sig samma sak är vanligt.

2009-03-11 @ 10:45:43
URL: http://blogg.larshallen.com
Postat av: Anonym

Analytiker och realist, precis som vanligt.. Tråklasse

2009-03-12 @ 00:48:42
Postat av: Anonym

åh lilla Jokk som verkar tro på spöken... nästan lite gulligt

2009-03-12 @ 19:10:39
Postat av: jocke

Ja Jocke tror på spöken.. Och han är stolt över det.

2009-03-12 @ 21:16:07
URL: http://supervovven.blogg.se/
Postat av: Blomborg

Glömmer aldrig kvällen du och jag satt hemma hos mig och gottade ner oss i massa spökfilmer på youtube. När båda flög tillbaka med världens hjärtklappning efter nått klipp. bra skit.

2009-03-14 @ 01:05:37
URL: http://blomborg.blogg.se/
Postat av: Lars Hallén

Jocke. Låt mig försvara mig. Eller låt mig försvara "realister och analytiker". Vad är det som är tråkigt med det mänskliga psyket? Det är ju det mest fantastiska vi har. Vår konst och estetik härstammar från psyket. Vår inbillning. Vår uppfattning. Vår värld.

2009-03-14 @ 22:54:56
URL: http://blogg.larshallen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0