Praktiksökandet

Jag mailade fyra av fem "miljövänliga" byråer som jag för ett tag sedan bloggade om. Jag har fått ett svar, från Good, och dom är inte ens en reklambyrå, mer av en upplysare. Det känns sådär. Miljöfokus - ja. Duktiga - mja. Efter att ha mailat ett antal påminnelser som fortfarande inte resulterat i något svar har jag för tillfället lagt de "miljövänliga" byråerna på hyllan. Tyvärr.

Det är så många kriterier jag vill ska bli uppfyllda. Det ska vara en byrå som gör professionella och intressanta grejer, som helst ligger nära havet i ett varmt land, som har fina lokaler, som har trevliga anställda och en bra atmosfär. Det är svårt som FAN att hitta en byrå som känns rätt, som verkar uppfylla alla dessa "krav". Speciellt genom en fasad, en hemsida. Förmodligen finns det ingen som uppfyller alla mina önskningar. Och om den byrån nu finns är den jävligt svårfunnen. Jag har säkert besökt upp emot 80 byråhemsidor. Runt 10 av dom har jag markerat som spännande.

På andra sidan jorden har jag dock hittat tre stycken som känns Johan Blomborg, som verkar vara ställen där jag skulle kunna trivas, ha jävligt kul och lära mig mycket nya saker.

1. RESN, Nya Zeeland

2. Mekanism, San Francisco

3. Salted Herring, Nya Zeeland

Jag har nu skickat dom varsin praktikansökan. *Håller tummarna*

Men det är ett svårt och frustrerande sökande det här. En del av de byråer jag sökt blir säkert översköljda med praktikmail. De flesta byråer har ingen specifik jobb/praktikmail utan bara en allmän adress - dvs det är dit ALLA mail kommer. Hur ska man sticka ut i mängden? Hur ska man lyckas sno några värdefulla sekunder/minuter av deras värdefulla tid? När jag undersöker besöksstatistiken från min portolio upptäcker jag att INGEN av de som jag mailat till ens varit inne och vänt. Inte ens killen från TCG som kommenterade mitt förra byrå-inlägg och som jag mailat med fram och tillbaka har varit inne och kollat. Det är ganska frustrerande och skrämmande.

Ovissheten inför praktik och framtid suger mycket kraft ur mig just nu. Precis som magen min.

Men jag ger inte upp!




Kommentarer
Postat av: Jocke

Tänk inte Digitalt... tänk analogt. Ta kontakt med dem via deras brevlåda... Via brevlådan hänsvisar du till det digitala..

2009-09-04 @ 21:45:41
URL: http://jockeschafer.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0