Keanu Reeves, kom tillbaka!

Igår såg jag nyversionen av The Day The Earth Stood Still. En film om utomjordingar som kommer till jorden för att rädda den planet vi människor förstört och få oss att betala för våra synder. Intressant på pappret men stundtals skrattretande dåliga effekter och en handling som hade kunnat bli grym men som i slutändan kändes jävligt banal, ytlig och smörig.

Jennifer Connelly (kvinliga huvudskådisen): "Snälla snälla snälla snälla Mr Alien. Gör inte detta mot oss. Vi lovar att bättra oss. Vi lovar. Vi lovar. Snälla!? BUHUUUU.....BUHUUU.....BUUUUU...."

Keanu Reeves (Mr Alien) - "Hmmmm......människor kan visst gråta och visa känslor, då kanske dom inte är så dumma som vi trott. Det kanske finns ett visst hopp ändå...Hmmm...Okej då. För den här gången. So long! Men jag kanske kommer tillbaka i mitt svävande klot, så att du och jag kan ligga med varandra, för det hann vi minsann inte göra den här gången."

Vad fan Keanu Reeves! Jävligt dålig stil att bara sticka sådär. Jag hoppades ju på dig. Det finns här fortfarande många riktiga jubelidioter.



I dagens DN skriver Ingrid Carlberg om att två Tyska handelsfartyg fraktandes kärnkraftsdelar som bland dom första lyckats ta sig igenom Nordostpassagen (sjöväg längs Sibiriens kust) utan isbrytare.

Fraktfartygs-vd:n Niels Holtberg meddelar rak i rygg och med handen på hjärtat: "Vi är stolta och glada över att som första västerländska rederi framgångsrikt ha seglat genom den legendariska Nordostpassagen.

Niels Holtberg, tillåt mig berätta för dig. Sedan 2005 har istäcket i Arktis minskat med nästan en femtedel till följd av människans utsläpp av växthusgaser. Klimatforskare har befarat den här utvecklingen ett tag, men Arktis har smält betydligt snabbare än vad deras modeller har visat. Arktis har än så länge bara värmts upp någon grad men forskarna mest optimistiska medelscenarion säger att det kommer bli minst 6 grader varmare de närmsta nittio åren. Niels, det är inget att vara stolt och glad över. Jag gör nog bäst i att ringa ett samtal till yttre rymden, be Keanu Reeves att komma tillbaka och fullfölja sin ursprungliga plan. Och den inkluderar fan inget samlag.

Kommentarer
Postat av: Lars Hallén

Det är ju vad de kommenterar i artikeln också.

2009-09-13 @ 22:27:04
URL: http://blogg.larshallen.com
Postat av: Eric

Se Inglourious Bastards istället! Fy fan vilken bra film!

2009-09-15 @ 17:13:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0