Get a clue, get the...

När man ska sätta ihop alla små pyttesmå delar i en modellbyggsats - vad använder man då?
När man bygger rymdfarkoster, formel 1-bilar och flygplan - saker som ska tåla höga G-krafter - vad använder man då?

Bygget intill det Vita Helvetet(tm) har hållt på att väsnas varje jävla morgon i över ett år. Vad är det byggarbetarna inte använder?

Twin Towers rasade. Vad hade fått tornen att stå kvar?

Om de byggt Eifeltornet idag, vad hade de (om de hade varit smarta) använt istället för att trycka i 6 milj skruvar och bultar?

Skiter björnen i skogen?
Sover Dolly Parton på rygg?


Framtiden och svaret på alla frågor heter...(drumroll)...(fanfar)...skruvar och bultar!

BÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖH
(fail-ljud)

Det rätta svaret är givetvis: LIM!


När jag idag kom hem från skolan drog Robert (aka Brunkroken) fram en tub lim. Men inte vilket lim som helst. Superüberultramegaturbo-starkt SUPERLIM. En kvadratmeter håller uppe...wait for it...wait for it....10 TON! Funkar mellan 100 och -50 grader. Vattentåligt. Oljetåligt. ETT JÄVLA VAPEN!

Tänk om det hade funnits när man var 11 år.

Fatta vilka oändliga sabotagemöjligheter du har med detta lim i dina händer... ... ...

...Och så tog Stefan limtuben och gick upp till sig. Det lös i hans ögon. Jag har inte sett han sedan dess.

Kommentarer
Postat av: Karin

De är kanske här jag kan få veta!! Jag har verkligen letat efter sådant lim, vad heter det? Vart har han köpt det! Åh du måste bara ta reda på det!!

2009-09-11 @ 18:42:05
Postat av: Lars Hallén

På tal om skruvar, det här var det mest skruvade inlägg jag sett på din blogg. Men så oerhört underbart! När någon skriver från hjärtet och talar sitt okrystade språk, som andra har svårt att förstå, då kan andra bara göra två saker: glatt, leende lyssna, och njuta.

2009-09-11 @ 18:48:04
URL: http://blogg.larshallen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0