Musikåret 2008: Årets skivor, plats 7

The Hold Steady – Stay Positive


Ett av 2006 års absolut bästa album hette Boys And Girls In America och var signerat ett par gubbar (alla över 35 basst) från Brooklyn. Ett fulländat soundtrack för en roadtrip genom Amerika. The Hold Steady må vara ett gäng ”gubbar” men med sitt driv, sina spännande berättelser och Craig Finn's pratsång blir dom något mycket mer än ett Bruce Springsteen & The E Street Band. Med Stay Positive bevisar dom åter igen att dom är bäst i världen på att förmedla känslan av att sitta på en rökig bar i en amerikansk småstad och bli riktigt dyngrak. När jag har en dålig dag eller om jag ska knäcka några bira är The Hold Steady min bästa vän som nästan alltid lyckas dra upp mina smilgropar. Constructive Summer är den perfekta supalåten med en kör som vrålar ”GET HAMMERED!” och aldrig i hela mitt liv har jag hört ett så fantastiskt, 3 låtar långt, bonusspår. Det visar vilken kvalitet The Hold Steady besitter. Med två underbara skivor i rad är The Hold Steady med och tävlar om tronen till världens just nu bästa rockband.

Bästa spår: Constructive Summer, Two Handed Handshake (Bonus Track), Magazines


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0