Musikåret 2008: Årets skivor, plats 15

The Last Shadow Puppets - The Age Of The Understatement


Det är lätt att bli lite avis på 21-åriga Alex Turners karriär och musikaliska förmågor. Två skivor som frontman i Arctic Monkeys och nu en parbildning med The Rascals Miles Kane. The Last Shadow Puppets slänger in mig i en film som andas spaghettiwestern och spionfilm från 60-talet. Jag är hjälten. Jag hoppar upp på min häst och rider ut i natten, under den lysande fullmånen, för att rädda min älskade från de onda banditerna. Det är stråkar, pang pang och en hel del romantik. En av årets bästa debuter.

Bästa spår: Standing Next To Me, Calm Like You, Meeting Place


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0