Död åt SL

Man lever ett fattigt liv som student. Att punga ut 2400 för ett terminskort tycker jag är lite i saftigaste laget. Visst, man får det 1000 kr billigare för att man är student, men jag tycker att Stockholm borde kunna erbjuda sina studenter ännu bättre pris, speciellt efter alt snack om att "ja vi vill göra Stockholm till en mer studentvänlig stad". Jo men tjena. Bullshit. Dåliga förmåner och bostadsbrist. För att återgå till kortet. Som jag skrev i tidigare inlägg tappade jag mitt kort i går. I dag hittar jag gladeligen mitt kvitto från köpet och tänker "fan vad najs, då kan jag spärra mitt gamla kort, visa upp kvittot och få ett nytt". Jag ringer till SL:s kundtjänst och damen i luren säger "det går tyvärr inte.Enda sättet att få ett nytt kort är om du har beställt kortet via internet. Fast det gäller ju inte för studentkorten".

Vad fan tänker dom med egentligen!? Jävla skitsystem! I Göteborg funkar det utmärkt att spärra sitt kort och få ett nytt. Det måste ju vara hundratals studenter som råkar slarva bort sina kort varje termin. Att inte på något sätt kunna få ersättning för något man pungat ut 2400 för, även om man har kvitto kvar, är under all kritik.

Nu måste jag köpa ett nytt kort för 1500 kr.


Kommentarer
Postat av: Anonym

www.planka.nu

2009-03-01 @ 18:30:22
Postat av: Ramne

håller med föregående talare

2009-03-01 @ 19:31:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0