Ibland är livet märkligt

Musik är enligt mig en av världens starkaste krafter. Musik är ju livet. Jag och min gamla medialärare Olle Jonzon delar den meningen, och kanske var det just därför vi fann varandra där på Lars Kaggskolan för 5 år sedan och började byta emo-mixtapes. Sedan dess, någon/några gånger om året, har vi hojtat till när vi kommit över något awesome band.
I går drog jag på mig hörlurarna och tog mina första simtag i Japandroids debutalbum Post-Nothing. Det dröjde inte länge innan jag hade ståpäls. Jag kom att tänka på Olle. "Detta måste han höra!". Jag skrev ett upplysnings-sms. Jag skulle skicka, men upptäckte att jag inte längre hade kvar Olles nummer. I samma ögonblick pep det till i mobilen. Det var ett sms från ett okänt nummer:

"Sitter på buss utanför Seffle, på semester ala hälsa på vänner "roadtrip" och lyssnar musica... Kom o tänka på en okänd låt du nog kan skänka viss uppskattning?! "Lydia - This Is Twice Now" (finns på MyS). Sol!
/ Olle"


Ren tillfällighet eller en samverkande kraft?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0