California Roadtrip 08

Häromdagen vaknade jag med en oerhört stark tillbakalängtan i magen. Det var ju snart ett år sedan jag och mina kompanjoner tog flyget över Atlanten för att göra vår drömresa. Då vi äntligen fick uppleva all den kultur vi så länge insupit, på riktigt.

Jag kom bland annat att minnas
- när jag steg ut ur planet och tog mitt första andetag av den varma Kaliforniska kvällsluften.

- när jag såg Hollywoodskylten IRL och fick gåshud (det var då jag förstod att jag faktiskt var där!)

- alla skate/surfshops som spelade musik jag lyssnar på och inte skäms för och som hade kläder jag faktiskt trivdes och passade i.

- alla vänliga människor(åtminstone på ytan) som alltid frågade hur det var med en.

- att köra bil på natten aldrig varit så underbart stämningsfullt.

- när vi körde in i Newport Beach och lyssnade på Phantom Planet's California för att försöka återskapa the O.C så mycket som möjligt.

- att det mesta var XL (bilarna, storleken på portionerna, utbudet i mataffärerna osv...)

- att sitta på en klippa i Grand Canyon och blicka ut över de blodröda bergen i solnedgången är bland det mäktigaste jag upplevt i naturväg i hela mitt liv.

- ett märkligt stripklubbsbesök och den outhärdliga värmen(runt 40 grader) i Las Vegas

- att bada naken i en kall jävla flod fylld med ormar i Sequoila National Park!

- när mitt mod gick från level 0 til level 20 under en dag på Six Flags(från att inte vilja åka något till att åka ALLT!)

- att San Diego var en förbannat fin och trevlig stad.

- att San Francisco inte kändes så jävla AWESOME som alla lovade (dock en förbannat fin stad som jag borde ge en till chans).

-Big Sur! BIG SUR!!!

Så många härliga människomöten, vykortsvackra vyer och nya intryck.

Hur som helst längtade jag tillbaka så mycket att jag satte ihop världens kanske längsta Kalifornienroadtrip-kollage(i kronologisk ordning givetvis). Stort tack till mina reskamrater Eric och Jim!


Kommentarer
Postat av: Emma

Vilken underbar resa det verkar ha varit. Riktigt fint collage! Fruktansvärt avundsjuk, men, om allt går enligt planerna bor jag där inom snar framtid!

2009-06-05 @ 17:56:37
URL: http://wastanfors.blogspot.com
Postat av: Eric

Sjukt sjukt sjukt sjuk GUTT!



Underbara bilder som driver fram underbara minnen!



Hoppas vi gör fler resor, min gode vän.



Love you!

2009-06-05 @ 18:47:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0