10 år går fort

I måndags kväll knackade det på dörren. Det var Olle, min gamla barndomsvän som föreslog att vi nu skulle ta tag i det vi de senaste åren pratat om - att dra ihop till en klassfest med gamla 6an-klassen. Det var 10 år sedan nu, som vi slutade 6an. Tiden går fort. Alltid. Accelererar gör den också.

Jag och Olle satte oss ner och började ringa runt. Mycket har hunnit hända. Jag har skaffat mustasch och skägg, någon är guldsmed och ensamstående morsa med en son på 3 år, någon jobbar på bondgård, någon mekar med bilar.

Vi fick en del nej, men flest ja. En del var chockade men jag tror alla var glada över initiativet. Till slut blev vi 10 pers, fler än hälften. Ganska bra ändå med tanke på hur spontana vi var och att vi hade mindre än en vecka på oss att samla folket.

Det blev en riktigt lyckad kväll med fint väder, grill, brännboll, eurotechno och samtal om minnen från förr.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0