Fifa-turnering

Åh vad jag behövde en sådan här kväll. Ingen alkohol (för mig), tv-spel och massa glada, sjövilda och fotbollstokiga människor.

6 lag (två spelare i varje) samlades i Hyper Mansion för att  strida om den åtråvärda äran i årets första Fifa-turnering. Alla mötte alla en gång och de två lag som hade mest poäng möttes i en final. Själv placerade jag mig någonstans i mitten med mitt Manchester United. Min partner Andy blev bara fullare och fullare för varje match som gick och till slut satt han mest och skrek, tjoade och gjorde felpassningar.

Det blev en gastkramande final, ett Italien-derby mellan Milan och Inter. Högt tempo, många farliga målchanser, men 0-0 efter full tid. Milan (Daniel och Hanna) satte 1-0 i första förlängningen och alla åskådare tänkte "nu är det klart". Men Inter (beståendes av Jogge och Sean) hade pepptalk i den korta pausen och satte både 1-1 och 2-1 inom lappet av 2 minuter.

När slusignalen gick hade jag nog legat och stirrat på den 107-tum stora projektorprojiceringen i ungeför 4 timmar. Mitt huvud kändes snurrigt och min röst var hes efter allt skrikande (oj vad folk skrek!). Men det var en förbannat fin kväll! Mer sånt!

Och Fifa 09 är ett ruskigt bra fotbollsspel. Kanske är det dags att acceptera att Fifa-serien kört om det ganska stillastående Pro Evolution Soccer-serien som alltid legat mig varmast om hjärtat.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0