Sober is the new black!

- Mindre ångest när man ensam vandrar hem i natten. Istället för att gräva ner sig i damtrassel och tillfällig ensamhet tänker man istället tillbaka på kvällens trevliga samtal och alla ens underbara vänner och ler för sig själv nästan hela tiden.

- Mindre ångest när man vaknar dagen efter. Ingen huvudvärk, inget illamående. Man har tid och ork att göra något istället för att sova bort halva dagen.

Att vara nykter en månad är målet. Om det känns bra kanske det förblir så. Visst kan det vara okej att ta ett glas vin till maten och dricka några öl någon fest då och då, men inte bli tokfull. Förra halvåret hade jag nog bara två vita helger och efter att ha inlett detta året med två riktigt dåliga fyllor känner jag att det är dags för en förändring i mitt liv. Det känns som om många människor nu för tiden bara kan ha kul genom att festa. Det är fan skrämmande. Vad hände med de trevliga kvällarna då man bara kollade på film eller spelade sällskapsspel i goda vänners lag?

Att festa har blivit till en vana, och det är inte särskilt ofta nu för tiden som jag har särskilt kul när jag dricker. Alla andra festar och för att man inte vet vad man annars ska göra och för att inte känna att man missar något så hakar man på. I efterhand har det på senare tid mest framkallat ångestkänslor hos mig.

I dagsläget är jag inte alls sugen på alkohol och jag är mer än nöjd över mitt val att vara nykter. Denna helgen har varit kalaskul utan en droppe alkohol. Jag njuter faktiskt i fulla drag. I fuckin love it!

Och för att jag är så tillfreds just nu vill jag bjuda på ett av förra årets bästa band med en av förra årets bästa låtar. Typ som e blandning av Vampire Weekend och Born Ruffians fast mer lekfullt och med ett högre tempo. Glädje!

Good Luck - Pajammin (ni får nöja er med en live-version)

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hurra! Välkommen i klubben :D

2009-01-18 @ 11:09:26
URL: http://sannawickman.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0