"Hemma"

Det har varit ett underbart jullov. Nästan 2,5 vecka på Öland och i Kalmar. Hunnit träffat de flesta av mina väner, spelat massa Risk (världens bästa brädspel), sett massa film, blivit omhändertagen av mor och far och gosat med husdjuren.
Men nu är jag tillbaka i huvudstaden, i mitt andra hem. Det känns sådär. Jag hade gärna stannat några extra dagar i mitt ursprungliga hem. Öland och Kalmar kommer alltid vara det mesta hemmet för mig. Det är där jag växt upp, det är där jag har familjen, det är där jag har de flesta minnen. Jag kommer nog flytta tillbaka dit en vacker dag, då jag kanske bildat familj och vill ta det lite lugnare. Tack alla där hemma för ett förbannat fint lov och kom och hälsa på i Stockholm så snart ni kan!



Stockholm är stressigare, helt klart. Det kändes direkt när jag klev av bussen i går kväll. Stockholm kan också kännas väldigt ensamt ibland. Man försvinner liksom lite bland alla människor. Skönt ibland, jobbigt ibland. Just nu känner jag en lätt ångest över att vara tillbaka. Många saker som måste avvägas, beslutas och uträttas. På måndag drar skolan igång igen och då har jag tänkt att lägga in en extra växel. Avsätta mer tid för eget arbete och se till att göra en riktigt snygg portfolio där jag kan lägga upp allt jag skapar. Förhoppningsvis leder det till en shysst praktikplats. Vem vet, om ett år kanske jag åter igen vandrar längst Kaliforniens soldränkta sandstränder.

Men just nu ska det bli oerhört kul att träffa alla klasskompisar igen och börja designa och animera lite mer än tidigare. Försöka att inte gräva ner mig lika mycket i det känslomässiga, stålsätta mina känslor mer och vara mer ärlig mot mig själv och andra.

09, here I come!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0