Antiklimax

Trevligaste nyårsmiddagen i mannaminne.









Stämningen var på topp när vi traskade iväg mot Tallhagens scoutstuga.
Väl framme började herr Schäfer blanda massa Red Bull Vodka-drinkar till mig i Dj-båset som jag gladeligen hällde i mig. Runt halv 12 började jag bli riktigt packad.
 Insikt nr 1: Bli aldrig för full som dj. Att mixa i detta tillstånd går åt helvete och man skrämmer bara bort folk från dansgolvet.

Klockan slog 12 och folk gick ut för att krama om varandra och ge varandra de traditionella nyårspussarna. Jag kände mig full, väldigt full. Jag kom in i stugan igen men kände att jag började må illa. Gick in in till ett avlägset kontor och lade mig på golvet. Ringde massa tragiska osh helt galna fyllesamtal (kommer knappt eller inte alls ihåg vad jag sa). Det som sedan följde är idag något oklart i mitt huvud. Men jag vet att jag hängde ut genom ett fönster och kräktes i flera olika omgångar under lite mer än två timmars tid. Jag minns att vänner kom in för att kolla till mig och ge mig uppmuntringar (tack).

När min mage inte längre hade något kvar i sig och snurrandet i huvudet hade lagt sig (det tog ett jävla tag) hade de flesta nyårsgästerna redan dansat klart och lämnat scoutstugan. Jag hade missat att hälsa på massa av de jag hade velat hälsa på, jag hade missat att dansa (min specialitet) och jag hade missat att spela all underbar musik jag suttit med i något dygn (sammanlagt) för att kunna ge gästerna den bästa dansupplevelsen (tack Jocke för att du ändå tog över rodret).

Jag gick tillbaka till dj-båset och spelade lite musik (från två sönderspelade högtalare) i två timmar och ett 10-tal personer dansade på dansgolvet.

Gick hem själv till Lars i Berga klockan 05.45.

Och så måste man som vanligt städa dagen efter.
Insikt nr 2: Städa är bannemig väldigt trevligt, speciellt då man är en 8, 10 pers som hjälps åt.




Ett stort tack till alla som ville komma och dansa lite! Önskar bara att jag hade kunnat vara med...

Insikt nr 3: Dra ner på alkoholintaget den närmsta tiden och inte vara lika full på nyårsafton ever again.

Pussar

Kommentarer
Postat av: mads

tallhagens scoutkår, där tror jag att jag har varit på 50årsfest minsann! gott nytt för all del, jag var också galet full! hah

2009-01-02 @ 20:24:20
Postat av: mads

tallhagens scoutkår, där tror jag att jag har varit på 50årsfest minsann! gott nytt för all del, jag var också galet full! hah

2009-01-02 @ 20:24:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0