I have a confession to make

Jag kände mig något skyldig att skriva detta då "att göra en blomborg" numera är en metafor för att ha en vit helg här på Hyper Island.

I lördags när jag var i Uppsala och dansade kalmardans(tm) på Kalmar nation drack jag....en 50 cl cider (4,5%) och en 33 cl starköl. Har jag brytit mitt löfte om att vara nykter en månad? Jag kände ju på något sätt av alkoholen en aning, men var långt ifrån full. Kändes mer som när man kommer hem från skolan och tar ett glas rödvin bara för att koppla av. Och jag har ingen ånger över det så här i efterhand. Dessutom blev jag bjuden på ölen.

Givetvis är vi alla olika lättpåverkade, men vart går egentligen den allmäna gränsen mellan vardagsdrickande och fylla?

Ramne säger: "jag skulle tycka att kanske 1 eller två 3,5 or skulle vara ok, men inte mer."

Vad säger ni?

Kommentarer
Postat av: Sanna

Well, en folköl och jag är full. Som du säger - it's all up to you and your lever.

2009-02-03 @ 12:46:10
URL: http://sannawickman.se/blog
Postat av: Anonym

Jag håller med Ramne här, max en öl till maten eller ett par folköl... inget mer.. verkligen inte..

2009-02-03 @ 21:06:23
Postat av: ida

burn. du kan ikke si at du har hatt en hvit måned nå. alkohol er alkohol :p

2009-02-03 @ 21:26:26
Postat av: joppa

det handlar inte om hur berusad man blir lilla lilla johan! försök säga det till en alkis. inte fan kallar du honom nykter efter en 35a bara för att han inte verkar allt för dragen! så det så!

gör som jag och ha vita årsperioder med enbart träning istället! puss

2009-02-04 @ 18:13:04
Postat av: Messerschmitt

Detaljer, men rätt ska vara rätt. De små flaskorna innehålle oftast 37 cl.

2009-02-04 @ 18:17:56
Postat av: Sofia

Såhär är det: det är du som bestämt dig för att dricka mindre, alltså är du som bestämmer vart gränsen går. Ånger är en förkastlig känsla.

Dessutom vore det ju högst olämpligt att tacka nej till ölen när jag råkar veta att det var en väldigt trevlig och söt tjej som bjöd dig på den.

2009-02-04 @ 20:59:21
Postat av: Ramne

Han skulle väll inte dricka mindre utan vara helt nykter under en månad. Att det var en söt tjej som bjöd hör inte hit.

Ledsen Johan, löftet är brutet

2009-02-04 @ 21:40:00
URL: http://ramne.blogg.se/
Postat av: jokke

Johan min vän. All denna publicitet runt din nykterhets månad där du mer än gärna berättar om att du inte ska dricka. Jag får insikten av att du försöker bevisa något för oss andra istället för vara ärlig mot dig själv.. Att du nu har lite dåligt samvete och försöker gömma det med åsikter från andra istället för att ta tjuren i hornen. Men det är bara lite funderingar från mig.. Puss gubben..

2009-02-06 @ 15:38:14
URL: http://kuk.blogg.se/
Postat av: Blomborg

Jokke: Jag har faktiskt inget dåligt samvete alls. Ville bara kolla om folk tycker det finns någon allmän gräns för fylla, för det är en ganska intressant fråga. I går drack jag en öl när andra blev så fulla att de näckade på Östermalmstorg. Kände verkligen att jag inte villa ha mer, och det kändes bra. Drog hem runt 11 eftersom det inte var så kul att va nykter bland alla andra som började bli rejält fulla. Ikväll blir det ett glas rödvin till maten. Mumma!=)

2009-02-06 @ 18:07:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0