Way Out West - dag 1

Efter en riktigt fin bilresa med fyra glada grabbar från Stockholm var peppen på topp inför kvällens spelning med Deportees och Blitzen Trapper på Pustervikssbaren. Det är folkfest i Göteborg just nu. Way Out West och Göteborgskalaset under samma dagar. I går sken solen över denna fantastiskt mysiga stad. Gatorna var kantade med folk med glada miner och gatumusikanter här och där. Jag var PEPP. Efter att ha installerat mig hos min kompis Jennie vid Chapmants Torg och fått i mig lite mat begav jag mig mot Pusterviksbaren. Jag kom dit runt 21.30. Alldeles för sent visade det sig. Kön som sträckte sig från ingången och bort mot hamnen var säkert upp mot 70 meter lång. Och stället tog endast in ca 300 pers. Efter att ha stått där och delat optimism med ett härligt par från Götet kom beskedet att det tyvärr var fullt inne i lokalen. Då hade kön bara rört sig framåt 10 meter sedan jag ställde mig. Jag hade VERKLIGEN sett fram emot att se Deportees och Blitzen Trapper. Jag var sugen på en myskväll. Istället fick jag bittert vandra ner till Kajplats 8 där en hemlig artist skulle börja spela kl 23. Ryktet sa Soundtrack Of Our Lives. jag blev PEPP! Men lite efer 23 går istället Timo Räisinen upp på scen och kör något halvhjärtat genrep inför dagens spelning. BESVIKELSEN. Istället hade jag kunnat gått till Sticky Fingers och sett The Bronx.
Jag begav mig hemåt runt 00.30.

Dagens fråga: Varför lägger Way Out West ett ganska stort band som Deportees på en så liten bar som Pustervik? Fanns flera andra band under kvällen som hade passat in där. När man väl betalt för en festivalbiljett vill man ju kunna se de band man önskar.

Nej, gårdagen var då ingen bra start på denna festival. I dag väntar dock ett fullspäckat schema. Min mage har inte fått en bra start denna dag, men jag håller fanan högt och håller tummarna för en sol, goda vänner och massa fin musik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0