3 minuter kärlek

Andrew McMahon är 26-åringen från Massachusetts/Kalifornien som är en jävel på att spela piano. Hans band Something Corporate svepte in mitt hjärta under gymnasiet med låtar som Woke Up In A Car, Me & The Moon och Punk Rock Princess. 2004 startade han sidoprojektet Jack's Mannequin. 2005 blev han diagnoserad med leukemi, men kämpade och överlevde.

Nu släpper Jack's Mannequin sitt andra album - The Glass Passenger. Efter några genomlyssningar är jag kär, igen. Det är något med Andrew, hans spelande, hans sång, hans texter och hans kärlek till musiken som ständigt ger mig vattniga ögon och gåshud. Ger mig livsglädje.

Jack's Mannequin -
Spinning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0