Så här kan det se ut när några Hyper Island-elever brainstormar fram en revolutionerande idé på bara några timmar

Vi fick meningen "Blind as a bat" och skulle utifrån den skapa ett koncept på ny teknisk uppfinning.
Så här såg brainstormingspappret ut efter ett tag:


Slutresultatet blev Piñata+ = Framtidens piñata, eller Piñata 2.0 om du så vill. Piñatan har en mottagare som känner av signaler som en sändare i slagträt skickar ut, vilket gör att man kan justera svårighetsgraden i spelet. På nivån Extreme Hardcore kommer det i stort sett vara omöjligt att träffa piñatan då den kommer känna av vart spelaren befinner sig och på så sätt undvika alla rörelser. Piñatan innehåller även det revolutionerande DCRS(Dynamic Candy Reward System). När spelaren börjar spelet ligger allt godis i Piñatans mage och om spelaren snabbt lyckas slå sönder piñatan kommer denne få MYCKET godis. Men ju längre tid spelaren tar på sig desto mindre godis kommer finnas i magen. DCRS skickar nämligen succesivt ut godis från piñatans mage till dess ben. Så när spelaren väl får in en träff kommer endast det godis som ligger i piñatans mage att trilla ut. Piñatan hängs lätt upp i taket med den medföljande ställningen.

Piñata Hero lanseras snart och kommer snabbt ta över Guitar Hero's plats som det givna förfestspelet.


En kurva från en statistisk undersökning vår grupp gjorde för att visa hur pass populär piñata-sporten är 2008.

Kommentarer
Postat av: Almquist

lätt att jag köper en!

2008-10-03 @ 08:37:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0