En underbar höstdag i mina nya underbara hemtrakter

Exakt vid denna tidpunkten för ett år sedan tog jag min cykel och begav mig ut i Karlshamns utkanter och vandrade runt med brandgula höstlöv till knäna. Jag njöt av tystnaden, av naturens skönhet och dess kraftfullhet. I går tog jag och Stefan på oss skorna och vandrade från Gröndal, till Vinterviken, till Aspuddens utkanter. Vi pratade om livet, om kvinnor och komplexa känslor. Luften var så klar den bara kan vara under den här årstiden och solen sken. Allt var så vackert att jag nästan blev tårögd. Det jag saknat med Karlshamn är främst den sköna naturen. Det kändes fantastiskt i går när jag insåg att sådan natur bara ligger ett stenkast från mitt boende här på Gröndalsvägen 112, samtidigt som stadens puls bara ligger 15 minuter åt andra hållet. Det bästa av båda två världar. Gröndal är kanske ett av Stockholms absolut mulligaste områden och jag har turen att få bo där.




















Kommentarer
Postat av: Paps

Härlig höstkänsla i bilderna men...... hur smart är det att försöka bärga en båt med kastspö??



Pappa

2008-10-26 @ 14:35:05
Postat av: Alina

Godagens! kikar in:)

2008-10-26 @ 14:51:21
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Anonym

älskar vinterviken!

2008-10-27 @ 12:45:46
URL: http://www.thefakehunter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0