Sveriges blindtarm

Jag ska verkligen försöka hålla huvudet högt, försöka se förbi skavankerna och missären, försöka härda ut. Tänka positivt - ja det ska jag bannemig försöka göra! Men det är fan inte lätt alltså, inte i den här jävla hålan, Sveriges blindtarm. Jag får känslan i magen direkt när jag stiger av tåget, och inte blir det bättre då jag kommer upp till Fridhem, till mitt delade kryp in. Jag vill bara härifrån, tillbaka till Kalmar eller ner till Malmö.

Jag flyttade liksom från Kalmar för att få något större, något med lite mer fart och fläkt. Ironiskt nog saknar jag nu till och med den stad jag förra sommaren ville lämna. Bara det säger ju en hel del. Visst, man måste se till utbildningen, men jag har insett att det inte räcker för mig.

Den största orsaken till att jag känner såhär är givetvis javan och jag vet ju att vi kommer läsa något mer intressant efteråt. Men faktumet kvarstår - det händer fan aldrg något i denna stad. Jag saknar omväxlingen, att träffa nya människor, att få nya intryck, att kunna gå till en fest där jag bara känner den som bjuder mig, att bara sitta på ett fik och spana kvinliga former - saker som alltid varit givna, men inte längre, inte i Karlshamn.

Med handen på hjärtat vet jag redan nu att jag aldrig kommer kunna stå ut i tre år, det finns liksom ingen som helst jävla möjlighet. Isåfall krävs det ett mirakel. Men jag tänker inte sitta här och må dåligt, känna mig begränsad. Då gör jag mig själv en otjänst.

Vi får se hur detta går, men jag ska bita ihop, kämpa, blicka framåt.

Kommentarer
Postat av: Jokke

Maaaaaalmööööööööö......

2008-03-25 @ 17:54:37
URL: http://supervovven.blogg.se
Postat av: Limpan

Nu är det du och jag som tar tag i det här och hittar på nåt oväntat nån dag tycker jag! Så jäkla dålig kan ju stan inte vara egentligen det är mycket dålig inställning och den där jävla javan.
Vi borde gå till kreativum eller bada eller ragga okända tjejer på stan eller nåt!

2008-03-25 @ 18:54:55
Postat av: Pappa

Du har ju ett helt sjukhus med massa unga sjuksköterskor som granne. Hur svårt kan det vara att ordna ett party? Ryck upp dig!!!

Pappa

2008-03-25 @ 20:36:39
Postat av: dedde

Blomman!!! Kom till malmö så kan vi mysa ibland. Eller Lund för den delen... Här kan du spana :) Och mysa.. Och festa :) hehe. pussgos

2008-03-25 @ 21:32:31
Postat av: dedde

Kämpa på skulle jag åxå skriva!! När jag pluggade java kände jag typ likadant ibland ;)

2008-03-25 @ 21:33:19
Postat av: Anonym

Vad är det Batman lär sig i Batman Begins?
JO att viljan är ALLT! Nu tar du mig fan och visa vart skåpet ska stå.. Visa Javan att du inte besegras av ett litet fjuttit datorprogram.. Det är DU som ska bemästra det.

2008-03-25 @ 21:41:27
URL: http://supervovven.blogg.se
Postat av: Ramne

ffs man. sluta bitcha. det är ju jag som är den gnälliga i gänget

2008-03-25 @ 22:19:21
URL: http://ramne.blogg.se
Postat av: Blomborg

Ramne: Jag tror helt klart att jag tagit över den posten för tillfället.

2008-03-26 @ 12:16:15
URL: http://blomborg.blogg.se
Postat av: Vanilla

Jag kan be sophie dra ihop en jätte massa polare så kan vi festa. BARA nytt folk för din del då! =D Men vill du göra massa så är det bara göra, vi styr upp nåt kul =)

2008-03-27 @ 00:39:16
URL: http://jayvonboe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0