Skit

Usch vad mycket ångest jag hade i morse. Att  vakna upp med vetskapen om att man ska tillbringa hela dagen i ett trångt klassrum och försöka förstå Java medans solen skiner på en klarblå himmel utanför är inte kul, inte kul alls. Det har nog inte gått en dag sedan kursen började då jag inte haft seriösa funderingar på att ligga kvar i sängen och skita i att gå till skolan. Så har jag inte kännt sedan jag började här på BTH. 

Det känns skit att läsa 7 veckor av någonting man redan vet att man inte kommer syssla med i framtiden. Det fanns en anledning till att jag valde visuell inriktning istället för programering. Jag har aldrig varit mattesnille, jag har varit kreativ och estetisk. Visst att det är bra att ha lite insikter,  men 7 veckor inom ett område som inte ens är mitt område känns OVERKILL. Under denna tid hade jag t ex kunnat jobbat mer med After Effects, lärt mig expressions och blivit grymmare än grymmast.

Jag får väl bara acceptera läget och fortsätta vakna med en klump i magen varje morgon i några veckor framöver.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Upp med hakan!! Försök att tänka positivt och gilla läget. Det finns så många som har det värre än vad du har. Många ungdomar i världen vill dtudera men har inte råd. Med rätt inställning kan du ändå få med dig lite matnyttigt för framtiden.

2008-03-05 @ 14:52:47
Postat av: Almquist

Att du ska lära dig grunderna i något som du själv aldrig kommer använda är bra för att öka förståelsen mellan dig och dina framtida kollegor. Om båda har ett litet hum om den andres arbetsuppgift blir det lättare att kommunicera när man arbetar ihop. Så visa att du är en man ffs och gå till skolan. det är ju bara 7 veckor!

2008-03-05 @ 18:28:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0