Fucking jäkla kukdator

Datorer ska alltid krångla när man minst vill och minst behöver det. Nu har min 2 år gamla burk börjat strejka. Satt och vektoriserade i Illustrator (vilket jag tänkt göra de kommande dagarna), stack till gymmet, och när jag kom tillbaka märkte jag direkt att något var fel. Musiken hackade till mest hela tiden och muspekaren frös gång på gång fast på skärmen. När jag sedan skulle sätta på datorn efter att ha stängt av den ville den inte starta överhuvudtaget. Om det berodde på virus eller maskinvarufel vet jag faktiskt inte, men har svårt att se hur jag skulle kunnat få virus. Efter en hel del pill med ramminnena (plocka bort och sätta i igen brukar funka av någon konstig anledning) startade äntligen burken igen. Har kört lite backup på väsentligheterna (nej jag har faktiskt ingen porr och det är nog bara Joppa som skulle backupa sin porrsamling) och installerade nyss om drivrutinerna till grafikkortet. Just nu flyter allt på relativt fint må jag säga, men ibland laggar det till på skärmen. Antar att det kan vara grafikkortet som strejkar. Blir nog en omformatering ändå (imorgon) för att se vart felet sitter. Stay tuned.

Kommentarer
Postat av: Almquist

Porravdelningen är inget man backuppar den mår bara bra av en urrensning lite då och då!
+

2008-03-26 @ 21:24:43
Postat av: dedde

Hehe. Förbannat fint sagt! ;)

2008-03-26 @ 23:52:52
Postat av: Jokke

Gahahaha fan vad jag garvade,,

2008-03-27 @ 10:09:44
URL: http://supervovven.blogg.se
Postat av: eriiik

felet sitter i att det är en pc-burk.

2008-03-29 @ 15:43:30
URL: http://swedishtune.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0