En månad kvar

GTA IV, GTA IV, GTA IV!!! Om precis en månad är det dags. Som jag har väntat. Har nog inte sett fram emot ett spel såhär mycket sedan GTA III. Det var 7 år sedan. Då revolutionerade Rockstar hela actiongenren. Nu ska dom göra det igen - med ett minutiöst detaljerat och stämningsfullt New York, med den precisa och avancerade Euphoria-motorn, med en mörk och pricksäker handling om en korrupt ryss och hans väg till toppen av brottslighetens toppskikt, med ett omarbetat och mer följsamt kontrollsystem, med 18 proppfyllda radiostationer och med ett multiplayerstöd för upp till 16 spelare. På pappret är det svårt att inte se hur GTA IV skulle kunna bli ett av de bästa och roligaste spel som någonsin skapats. Nu är vi där igen...förväntningarna. Men jag tvivlar fortfarande inte. En månad kvar nu...

image567
image568
image569
image570

Vi har dock ett STORT problem, eller två snarare. 29 april är inte bara dagen då årets mest lovande spel släpps, utan även dagen innan valborgsfirandet går av stapeln i Lund samt dagen innan vårat slutprojekt i den nya javakursen kanske ska redovisas. Då tänker ni - "Meh, det är ju lugnt. Det släpps ju dagen innan". Jo det är sant, men GTA-spelen är inga spel man bara sitter med en dag. Det är spel man streckspelar över flera dagar. Det är spel som gör att folk struntar i att gå till jobbet, spel som får elever att skolka. Det är spel som bör klassas som en drog. Jag knarkar ju inte, men ibland måste man. Jag hade faktiskt tängt att låsa in mig i ett par dagar. Nu får jag prioritera, och det kommer göra ont.

Sista trailern

Kommentarer
Postat av: Lars Hallén

Fan vad bra det där kommer att bli alltså. När jag kommer hem till Sverige så ska det tamejfan köpas konsoller hit och dit så att det skakar om det.

2008-03-29 @ 12:48:54
URL: http://fishtail.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0