Tveksamheten

Somnade nog runt 03.00 inatt. Alarmet ringde 08.00 idag. Det var ytterst nära att jag valde att ligga kvar under täcket och skita i att gå till skolan. Hatar att sova för lite. Jag behöver sömn för att fungera fullt ut. Men så insåg jag att det vore dumt att missa första dagen på den nya kursen Implementationsteknik för medieteknik, dels för att jag inte har någon koll på Java-programering och dels för att man gör sig själv en otjänst genom att vara bekväm. 7 veckors Java känns - såhär på förhhand - inte särskilt upphetsande. Fanns liksom en anledning till att jag inte valde programeringsinriktningen. Men medans alla vi elever fäller glåpord hävdar våra lärare bestämt att det är bra att lära sig java, att det blir lättare att förstå sig på andra programeringsspråk efteråt och att man lättare får jobb om man har det i bagaget. So well, I guess I just have to hang in there.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0