Löneförhöjning?

Idag har jag lagt fram ett önskemål angående högre lön till min nya chef på Barometern.

Många tänker säkert "men shit vad najs att recensera tv-spel". Jag brukar instämma, för det är ju faktiskt ganska najs, men faktum är att det tar upp oerhört mycket tid. Jag spelar alltid så mycket jag behöver för att kunna ge spelet ett rättvist omdöme. Jag är inte direkt den som ljuger för folk, jag är ärlig. Ibland är dock tiden knapp och man får göra det bästa av det hela. Man får kompensera. Research är min vän.

Med spelande och skrivande inräknat innebär en recension nästan alltid minst fyra timmars arbete, och ofta snackar vi upp emot tio timmar (rollspel tar ännu längre tid). När det är mycket i skolan är det sjukt svårt att känna att man har tid för spelandet. Att få drygt 200 kr (efter skatt) för en recension som inneburit mellan fem och tio timmars arbete känns därför inte alls särskilt najs. Timlönen är ju faktiskt kass. Så när tiden är knapp och lönen låg är det svårt att finna motivationen.

I början gjorde inte detta så mycket eftersom jag såg skrivandet som en merit och ett privilegium, men nu när det har blivit vardagsmat och man inser hur pass lågavlönat det är börjar man fundera.

Visst, jag får behålla spelen jag recenserar. Men egentligen ser jag dom inte som betalning. Dom flesta är ju faktiskt "1-2 av 5"-kassa (spel som jag aldrig rör mer än en gång) och eftersom dom är recensionsexemplar,fyllda av gula remsor med varningstexten "PROMOTIONAL COPY. NOT FOR RESALE", går dom inte sälja vidare i andrahand.

Jag har framfört mina åsikter . Nu håller jag tummarna.

Kommentarer
Postat av: jokke

STå på dig, slå näven i bordet, eller tasken vilket som :D

2008-02-13 @ 19:41:55
URL: http://supervovven.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0