Gimme gimme vår, gimme vår, gimme gimme vår

För någon vecka sedan kände jag årets första "nu är våren och sommaren på ingång"-doft utomhus. Ni vet den där säregna doften av dagg och vått gräs, eller vad det nu är.

Igår var det bannemig vår här i Karlshamn, nästan. Om det bara inte hade blåst hade man kunnat legat och solat på gräsmattan, nästan. Om man blickar ut idag frå man mer känslan av en deppig höstdag.

Så loggar jag in på Facebook (något jag numera nästan aldrig gör) och får se att min Göteborgskompis Jennie lagt uppe lite bilder från när vi mötte våren i London, Greenwich Park, förra året. Inte ofta jag längtar tillbaka till London, men nu fick jag plötsligt en stark ångestkänsla.

Att välkomna våren och sommaren med fotboll, öl och filt i Londons vidsträckta parker var en underbar upplevelse.

ge mig vår, nu, NU, NUUU!

image499
image502
image503
image505
image504

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0