Festivalfrågan

Jag har sagt att jag aldrig mer ska åka till Hultsfredsfestivalen. Visst var det kul 2004 (enda året jag varit där), men den svenska drägg/fjortis/lantis-fyllan är alltid närvarande och allt känns så mycket skabbigare än på andra festivaler jag besökt.

Ända sedan jag inledde mitt festivalande och mitt livs första fylla med Roskilde 2003 har nordens största festival alltid legat mig varmast om hjärtat, främst pga av den underbara stämning som råder och alla grymma band. När Radiohead bokades till årets Roskilde var jag övertygad om att detta skulle bli mitt första jämna år på festivalen. Men därefter har det ärligt talat inte varit några intressanta bandsläpp förutom Chemical Brothers och Band of Horses (som jag redan sett).

Hultsfred blir däremot alltmer intressant. Rage Against The Machine, Jimmy Eat World, The Hives, Johnossi och Billie the Vision & The Dancers är ju aldrig fel. Nu tror jag iofs att Roskilde har många ess kvar i rockärmen. Vill ju liksom inte åka till Hultsfred igen, men jag kanske blir så illa tvungen.

Kanske blir det att åka runt i Sverige och besöka lite småfestivaler istället. Where The Action Is bokade idag Queens of the Stone Age och Dinosaur Jr. Klara sedan tidigare är även Foo Fighters, Hellacopters och The Hives. Punkrockfestivalen West Coast Riot i Göteborg ser ju också ganska intressant ut med band som Millencolin, NOFX och Bad Religion. I Augusti drag jag förmodligen till USA, men annars hade både Way Out West och Rassle varit av intresse. Just det, jag glömde Accelerator! Förra året hade dom ju ett grymt utbud. Får hålla tummarna för att dom har något att komma med då de första banden släpps...eller kanske inte. Då kommer min velighet bara växa sig större.

För tidigt att bestämma sig än, men klart är att Sverige bjuder på ett grymt bra musikutbud i sommar!

Kommentarer
Postat av: Jokke

MEnar Ratm går ju inte att missa. Men jag ska nog till sthlm på lördagen, för Foo,,

2008-02-25 @ 17:38:47
URL: http://supervovven.blogg.se
Postat av: johannes

funderar på en endagsbiljett till hultan om det är många bra band den dagen

2008-02-25 @ 18:07:59
URL: http://johannesp.blogg.se
Postat av: Anonym

mufflon? surikat?

2008-02-25 @ 18:42:11
Postat av: Ramne

JAG VILL DIT! hultan har lite samma plats hos mej som Roskilde har hos dej johan. det var min första festival och av min erfarenhet har den inte varit så mycket skabbigare än andra festivaler. och nu med band som RATM,HIM,Serj Tankian, The Hives, Danko Jones, Anti-Flag, Raised Fist, Neverstore,JEW, Johnossi mfl så vill jag verkligen verkligen dit. jag ska göra allt i min makt för att kunna åka dit.

2008-02-25 @ 21:00:48
URL: http://ramne.blogg.se
Postat av: Jokke

Johan: Efter förra årets Roskilde finns det ingen skabbigare festival!
Ramne: You n me brudda!

2008-02-25 @ 22:36:58
URL: http://supervovven.blogg.se
Postat av: Blomborg

Jokke: Och det kan aldrig bli värre än förra året heller. Man har liksom uthärdat det värsta.

2008-02-26 @ 00:01:46
Postat av: eugen

du glömde swedenrock =)

2008-02-26 @ 18:08:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0