Bussbök

Nu är jag hemma i Kalmar igen. Hemma för att umgås med familjen på farsans födelsedag och för att hänga med "officérn". Men det började dåligt, väldigt dåligt.

Klockan är 15.30. Bussen ska gå 16.05. Stressar sönder mig. Har gjort mig färdig för avfärd, slängt i mig maten. Då inser jag att jag har tittat fel på bussarna och att jag i själva verket har en timme till godo. Bussen går 17.05. Skönt. Tiden och jag är inte vänner, kommer kanske aldrig bli. Jag skyller alltid på att det ligger i släkten.

Varvar ner, slöar i dryga 50 minuter. Självklart är jag seg, igen. Får stressa iväg till bussen. Upptäcker att jag inte har kontanter till bussen. KUKEN! Måste liksom ha kontanter. Springer in på Fridhems Livs (aka turklivs) för att köpa lite choklad och samtidigt ta ut 100 kr på kortet. Men haggan till kassörska vägrar ställa upp! Hon blänger på mig med sina buskiga ögonbryn och säger bestämt att jag minsann får gå ända in till stan om jag ska ta ut pengar. För hon tänker inte låta mig göra det om jag endast köper två chokladbitar. Jag försöker förklara att jag har bråttom, att hon kan offra sig lite. Liksom, KOM IGEN FÖR HELVETE! Jag menar, hon är ju inte direkt stressad heller. Det är för faaan bara jag i affären! Men hon är bestämd. Jag blir pissed off, säger "Nej men skit i det då" och går ut ur affären med skakande huvud och suckande läte. Går vidare på 20-minutersvandringen till bussen. Går förbi Bennys Livs. Jag frågar om jag kan få ta ut lite pengar om jag köper lite choklad, och visst får jag det. Benny och hans familj kan man fan alltid lita på! Två tummar upp. Kakka.

Jag stiger på bussen, bussen rullar iväg. Halvvägs till Ronneby stannar vi till. Jag tittar ut genom rutan. Ser en massiv kö, ser blåa ljus. "kuuuuken" mumlar jag för mig själv. Står stilla ett bra tag. Börjar bli orolig. Om inte bussen åker nu kommer jag missa Kalmar-bussen i Karlskrona. Precis där efter börjar bussen rulla. Jag andas ut.

Pratar med Lovisa, pratar med Jossan. Allt blir bra.

Nu är jag hemma. Känns bra, känns könt. Det är fredagsmys. Bilder kommer.

Kommentarer
Postat av: jossan

alltså.. jag skrattar ihjäl mig.. HAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! pussokram

2008-02-09 @ 00:18:18
Postat av: jokke

HAHa det är svagt att skylla på släkten Johan.

2008-02-09 @ 12:04:03
URL: http://supervovven.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0