Artister som håller måttet!

På väg hem till Kalmar hann jag lyssna igenom både Nada Surf's och Jack Johnson's senaste skivor - båda är faktiskt grymt bra.

Nu ska jag inte säga för mycket såhär efter första genomlyssningen , men Jack Johnsons senaste kan vara hans bästa hittills. Hans gamla skivor har varit bra och framförallt mysiga, men har efter några låtar börjat gå lite på repeat. Sleep Through The Static känns mer överraskande, mer fyllig. Lite mindre Hawaii och surf än tidigare men fylld av harmoni och mysiga melodier. Jag gillar!

Jag trodde verkligen inte Nada Surf skulle kunna följa upp sin revansch The Weight Is A Gift från 2005. Jag fick känslan av att bandet efter två nästintill osynliga album bara hade råkat ha lite flyt, lite tur. Till en början låter nya skivan Lucky väldigt slätstruken, nästan tråkig. Men shit vad den tar sig efter några genomlyssningar. Nada Surf visar verkligen att dom är mer än en engångsföreteelse, att dom 12 år efter den intressanta debuten High/Low fortfarande är med och leker. Lite tråkigt att det bara är februari/mars, för Lucky hade lätt kunnat bli den perfekta sommarskivan. Får hoppas att den fortfarande känns aktuell när sommaren kommer.

"Water skiing, the waters hot, the waters soft
You act nice, a black birthday card I threw it away"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0