GTA IV - 3,5 timme in

Ja, vad ska jag säga... Har mest lekt runt, betraktat omgivningarna och kört de första uppdragen. Rockstar har fan tänkt på ALLT, i stort sett. Detaljrikedomen är överlägsen alla andra spel i genren och atmsosfären är mästerlig. Att bara vandra runt i staden och se vad fotgängarna sysslar med och hur de reagerar på ens handlingar är väldigt intressant. Den nya fysikmotorn ger bilkörandet och det meningslösa våldet en ny dimension. Exempel: Om man krockar i tillräckligt hög fart flyger man ut genom fönsterrutan! Euphoria-motorn ser till att landningen blir en fröjd för ögat. Kontrollen känns mer mänsklig och har bättre precision än i tidigare spel.

Är dock inte riktigt nöjd med de första uppdragen som mest gått ut på att hämta folk, leverera bilar och skjuta lite folk. På det planet känns det precis som de gamla GTA-spelen förutom att dialogen och röstskådespelet i mellansekvenserna blivit mycket bättre. Men jag har hört uppdragen kommer bli mycket bättre längre fram, så bara att spela vidare. Sedan är spelet även lite för mörkt. När det blir natt måste jag oftast gå in i spelets menyer och pilla med ljusstyrkan och kontrasten för att jag ska se vad jag gör. Lite tråkigt.

Men som sagt, är bara 3,5 timme in och har bara klarat ca 7 % av spelet. Finns så oerhört mycket mer att utforska och uppleva. Jag kommer dock inte åka hem från Lund imorgon bara för att spela=) Det får vänta tills torsdag.

Puss och kram på er!

Kommentarer
Postat av: Eric

Ljuset beror på din apstora TV.
Skaffa en ny TV med HDMI så har du spelet i dess rätta bemärkelse.

Puss

2008-04-29 @ 21:12:56
Postat av: jockefull

asså,det verkar asgutt men hade v ett givande samtal eller?

2008-04-30 @ 00:28:39
URL: http://jajaj

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0