Folk är uppe alldeles för tidigt

På senare tid har det mer än ofta hänt att jag blivit väckt tidigt i ottan av folk som ringer. När man svarar trött får man alltid höra "Oj, förIåt. Väckte jag dig? Jag som trodde du var på väg till skolan". Jag börjar alltid skolan tidigast 9 och går oftast upp runt 8, och det är väl runt det klockslaget som folk brukar ringa. Men på något konstigt sätt lyckas dessa människor alltid ringa när jag har mina "hemmadagar" och då jag suttit uppe till småtimmarna. I morse var det Soffan som slog en pling. Jag som trodde att klockan typ var 10 fick höra att den bara var 8. Vid fel dag hade jag kanske blivit lite tjurig över att ha blivit väckt efter endast 4 timmars sömn. Nu blev jag emellertid inte tjurig alls, för Soffan var solskensglad och jag blev pigg som en mört. Sen somnade jag visserligen om och vaknade vid 11. Det var gött minsann! POKemon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0