Dagens musiktips (080428)

Förra årets kanske mest bortglömda och underskattade album innehåller så oerhört många finfina melodier och virvlande känslor. Missa inte!

Dear and the Headlights -
Run in the front


Efter en sisådär tre genomlyssningar låter Konk (fan vilket fult ord) precis som The Kooks debut, fast mycket blekare och mindre vågat. Men introt till See the Sun alltså - oj oj oj. Just då är The Kooks världens bästa band. Just då är det sommar. Jag sitter på cykeln på väg ner till Stora Rör och dagens sista solstrålar värmer mitt ansikte mellan de förbisvischande tallarna.

Sedan fortsätter låten och jag inser att det här på något sätt finns så mycket outnyttjad potential, även om jag i mitt sinne fortfarande är på väg ner till mitt kvällsdopp. Men så tycker jag iofs ofta om låtar jag hör första gången, att det är saker jag vill ändra på dvs. Till sist brukar man vänja sig och glömmer bort hur man från början ville att låten skulle gå. Kanske blir detta till slut en fullfjädrad och ståtlig sommarsvan.

The Kooks - See the Sun

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0