Nyårsfest 08!

Eller ska man kalla det Nyårsfest 07?...eller varför inte 07/08? Ah...08 känns bra då det är efter 12-slaget One More Time spelas och det hårdaste röjet utbryter på dansgolvet.

Nu är det såhär kära vänner - det är faktiskt bara två månader kvar tills den årliga nyårsfesten i Tallhagens scoutstuga i Kalmar äger rum. Detta blir tredje året i rad vi har lokalen över nyår, så vi kan väl äntligen konstatera att denna fest numera är en årlig tradition. Detta är som vanligt ett utmärkt tillfälle att träffa massa vänner man numera inte ser särskilt ofta.

Som vanligt är det Patrik "Sputte" Andersson, Jocke "Schäfer" Schäfer och jag som håller i tyglarna och som ska se till att detta återigen kommer bli en minnesvärd afton. Har som vanligt en hel del att göra i skolan så har inte hunnit bjuda in folk ännu. Men en förfrågan/inbjuden bör snart dyka upp.

Tyvärr går det rykten om att det finns utbrytarmänniskor som iår inte tänker gå på festen. Detta gör mig givetvis lite ledsen i ögat. Är det inte först när man gift sig och skaffat barn som man egentligen har rätt att vara "tråkig" och har rätt att tacka nej till en fest? Vi leker med tanken: Tänk hur det ser ut om, ska vi säga, 10 år. Då har förmodligen ungdomens dagar seglat förbi för gott och alla sitter där med en skrikande unge i sin famn. Förhoppningsvis med stöd från en underbar hustru/man, men fortfarande med en skrikande unge i famnen!

För dom som inte vill vara med och äta i Tallhagen går det ju bra att göra som jag och gänget gjorde förra året - äta hemma och sedan komma och joina på dansgolvet.

Är det redan nu några som helt säkert vet att att dom inte kan/vill gå?

Kommentarer
Postat av: Leion

Jag och mitt gäng med bastards från örebro kommer!

2007-11-02 @ 11:30:13
URL: http://leion.bilddagboken.se
Postat av: rickard

Jag får klura lite..
Nyår skulle jag egentligen bara vilja fira med de närmaste, lite champagne, god mat, och värme. Kanske lite fyrverkerier också.

2007-11-04 @ 21:23:41
URL: http://ljushuvud.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0