Sofia

image20

Det är inte ofta en tjejkompis - eller ens någon man känner - halkar i duschen, slår i huvudet och svimmar av i 10 minuter. Men det gjorde hon, min bästistjej Sofia. Det kunde gått illa. Hon kunde slått huvudet i nån farlig kant av hårt material, hon kunde blivit liggandes där flera timmar utan hjälp. Men det gjorde hon inte och jag tackar gudarna för att hon är okej. Nu kanske jag överdriver lite. Det kanske inte riktigt var så farligt, men det blev en liten tankeställare.

image21image29

Egentligen är Sofia den ultimata flickvännen. Hon är söt, rolig och kanske världens bästa plank att bolla känslor mot. Men Sofia - Både du och jag vet - och är överrens om - att vi bara är ämnade för att vara jättebra kompisar. Men jag kommer hålla mitt löfte: Om varken du eller jag hittat vår själsfrände/levnadskamrat vid - ska vi säga 45? 50? - så gifter vi oss. Vi får bara diskutera mötesplats och datum lite närmre nästa gång. 45+ kanske även är en bra ålder för att avsluta våran interna tävling. Vad kommer slutresultatet bli? Jag - 5, Du - 7? Jag - 10, Du - 20? Jag - 40 - Du - 40?

image22

Jag - till skillnad från Joppa (som säkert bara är avis för att hans nya lya inte är färdigtapetserad) - älskar din nya bostad. Det är den perfekta platsen för deeptalks och jag hoppas ihärdigt att vi kan göra den till en "That 70s show-källare". Vi trycker upp nycklar till alla nära och kära så att alla kan komma och gå som de behagar. Vi kan till och med ha en frys med aldrig sinande pinnglass. Även om det inte kommer bli så är jag övertygad om att den lilla röda stugan kommer det bli en härlig mötesplats i sommar där våra hjärtan och hjärnor kommer tömmas på känslor och funderingar. Bratten och Erik - ni vet vad jag pratar om!



image30

Kommentarer
Postat av: soffan

well.. what can i say, i sure do love you. tack johan jag blev då jätteglad. nästan värt att slå bakhuvet i sten. 45 tycker ja?

2007-06-23 @ 09:27:07
Postat av: soffan

ps. mamma har köpt en sån där matta med bubblor på som tanter brukar ha så nu ska d inte trillas mer. puss

2007-06-23 @ 09:28:25
Postat av: Jokke

Haha vilken fyllebild. eller sover ni bara`?

2007-06-23 @ 13:00:59
Postat av: Johan

Sofia: Det är bra att hon värnar om din säkerhet! jag ska bjuda henne på en tårta nästa gång.
Schäfer: Nej. Vanligt deeptalkmys i sängen bara=)

2007-06-24 @ 18:17:55
Postat av: soffan

vadå får inte dricka faktiskt för ja har en huvudskada.

2007-06-26 @ 17:01:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0