Roligare än såhär blir det inte i Kalmar

Att känna äkta glädje på Kalmars uteställen är tyvärr lika osannolikt som att jag skulle raka av mig håret, dvs en sådär 20 procents sannolikhet. Men under vissa speciella tillfällen under året händer det. I onsdags hände det igen! Kvällen hade allt! Och då menar jag ALLT! Att ha innegårdsfest för alla studenter på brandvakten var ett snilledrag. Efter en mjukstart med oändligt mycket pajer, körsång och föräldrarspex i gettostyle tog vi ungdomar mer eller mindre över festen.

image2 image4

Den defenitiva starten på glädjevågen kom när jag, Lars, Bratten, Schäfer och Rikard började dansa loss till Daft Punks legendariska kioskvältare One More Time . Våra grymma dancemoves smittade av sig och snart var både päron såväl som alla hårda färjestadsstekare uppe och dansade loss. Det var MAKT. Gratis öl och ett fritt flöde vin resulterade faktiskt i min första minneslucka ever: jag kom inte ihåg att jag stoppade ner en Jägermeister i fickan, men på Vallen hittade jag den till min stora förtjusning just där.

image3image5
Från vänster: Joppa, Lars, Jag, Rikard                          Lars håller ställningen med brudarna

Frågan om Vallen någonsin varit lika bra som i onsdags. Bättre än min och förra årets student? Ja, det var det nog bannemig. Efter måndagens Vallen var förväntningarna i botten, men musiken i onsdags var gudomlig. Visst hjälpte dunderfyllan till att försköna lite, men vem kan klaga på eurotechno/Günter-medleyn(den nya dansen är myntad!). Extra cred till vårat gäng som höll ställningarna till höger om scenen exakt hela kvällen. Själv lämnade jag bara dansgolvet en enda gång under kvällen: när jag skulle möta upp Sofia och Elin. Skönt för en gångs skull att inte vara särskilt social och slippa hälsa på massa "kompisar" och kallprata.

Det fanns en hel del minnesvärda höjdpunkter under kvällen:


- Lars sa Blomberg istället för Blomborg tre, three, tres gånger i sitt tacktal
- Schäfer sjöng kareaoke/beatboxade, kunde inte låten och började nynna istället.
- Jag har ett vagt minne av att jag och Lars gav varandra tunga på dansgolvet.
- Alla pussade på alla på dansgolvet.
- Jag och Eric blev kallade bögar av en tjej på Vallens dansgolv. Vi kontrade med att åla oss runt en påle. PORRIGT VA DET!
- Jag, Joppa och Bratten kissade kors på min kattoa. REKORD med tanke på ytan!
- En dragspelsman spelade Dr Bombays Calcutta utanför fyrkanten. Det var ett jävla drag!
- Maeve hittade en hundralapp på marken vid fyrkanten som dragspelsmannen förmodligen tappat.
- Jag festade sönder mina nya solbrillor. Tror det var Alex som kramade mig för hårt.
- Joppa invigde sin nya lägenhet.

image7image6image8

Jag har aldrig slått någon på käften. Jag är inte den killen. Men i onsdgas var det bannemig nära. En för oss helt okänd snubbe hoppade in i vår ring på dansgolvet och knuffade till Bratten, utan någon som helst jävla anledning. Självklart tillåter jag inte att mina vänner får spö, så jag knuffade tillbaka. Killen försökte därpå slå mig på käften men missade. Rikard, Maeve och Maria gick emellan innan vakterna kom och förde iväg killen som sprattlande och argsint försökte slita sig fri. Fyfan vad rätt! Vissa människor tycker helt enkelt att det är kul att spöa upp folk utan någon som helst jävla anledning. Objection!

image10image9
Eric och Bratten: kul att se er igen!                        Mina nya superheta solbrillor fick ett kort liv

Kommentarer
Postat av: Petter

Låter ju som en grym kväll, kul att se dig leka med orden (dragspel - jävla drag). Vi får börja skriva kommentarer till varann med olika namn så det verkar som om folk läser skiten bara:) Ha det riktigt bra mannen, vi ses i dimman!

2007-06-15 @ 13:41:49
URL: http://pettter.blogg.se
Postat av: Almquist

Det var bannemig en riktig höjdare i onsdags, synd bara att man var tvungen att jobba dagen efter så jag fick ju ta det lite lugnt med spriten. Inget minne av att jag kramade sönder brillorna och du vet vad man säger, "oskyldig till bevisat skyldig"!

2007-06-15 @ 18:48:26
Postat av: elin

du skriver att joppa "invigde" sin lägenhet... hur exakt menar du med invigde? egentligen...

2007-06-19 @ 19:19:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0