Stora Rör

Förrförra veckan (shit vad tiden går fort!) åkte jag, Bratten och Daniel Jansson ner till ett av mina absoluta favoritställen på Öland - Stora Rör. När jag längtar efter svensk sommar och tänker tillbaka på mina år på Öland är det oftast denna idylliska sommarstugeort som rör sig i mitt huvud. Hit åkte man alltid och badade kvällsdopp som liten. När solen var påväg ner, när man hoppade ner i det varma vattnet, när man låg kvar på botten och betraktade solens sista solstrålar brytas mot den lugna vattenytan - då var livet som bäst, som mest fridfullt.

Förrförra veckan blev det inget bad, men däremot en av sommarens hittills mysigaste och mest somriga kvällar. Vi killar hittade en dunge, drack kaffe, åt gifflar, spelade gitarr och njöt av en makalös solnedgång. I fjärran, från hamnpuben, hördes ett coverband spela franskdoftande melodier. I luften fanns den där säregna tallskogsdoften, sommardoften. Vi killar kunde inte annat göra än att njuta av livet. Det var en underbar kväll.

image96
image97
image98
image99
image100

Kommentarer
Postat av: Eric

mysgos

2007-07-31 @ 21:19:07
Postat av: rickard

Det där ser riktigt riktigt härligt ut, för en liten stund önskar jag faktiskt att jag var hemma för att uppleva det. ta hand om er kompisar. kram

2007-08-02 @ 16:06:18
URL: http://ljushuvud.blogg.se
Postat av: Sanne

Åå, älska stora rör en sommarkväll, ser riktigt mysigt ut!

2007-08-23 @ 20:16:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0