Sommarens första minigolf

Igårkväll gick sommarens första minigolfrunda av stapeln på Talluddens camping i Färjestaden. Vi valde att spela fantasigolfen. Något som jag hade förutfattade meningar om visade sig vara otroligt underhållande. Att banornas mattor var oerhört ojämna vägdes upp av farliga vattenhål, bunkrar och uppkäftiga hinder. Det var helt enkelt en mer variationsrik upplevelse än hederlig minigolf.

image69
image76

Jag, Joppa, Bratten och Ramne tävlade om en glass i en kamp som blev stenhård. Till skillnad från de andra valde jag att spela med barnklubba( Nej, det var inte för att  vuxenklubborna var 15 kr dyrare, utan för att barnklubban kändes skönare). Efter hälften av alla 16 banor låg jag faktiskt i ledningen, men på fjärde banan från slutet gick allt åt helvete. Det hade blivit riktigt kallt i luften, jag hade tappat koncentrationen och fick inte i bollen förrän på tionde putten. Jag utbrast i ett avgrundsvrål så ångestfyllt att självaste King Kong måste fått komplex. Joppa spelade upp sig rejält mot slutet och lyckades kamma hem förstaplatsen och en glass som efter övervägande och dispans blev till en Festis. Ramne kom trea, trots spelets ända spik. Bratten kom sist. Hade kanske gått bättre om han inte pratade så mycket i mobilen.

image71

En sommar är inte komplett utan minst en runda minigolf. Nu är sommaren lite mer komplett än tidigare.

image72
image73
image75
image74




Kommentarer
Postat av: rickard

Ah fy!!! Ni spelade utan mig!! Jäkligt lågt!

2007-07-21 @ 19:25:35
URL: http://ljushuvud.blogg.se
Postat av: Johan

Det får bli en på måndag eller tisdag!

2007-07-22 @ 01:14:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0