Simpsons: The Movie

Precis som väntat var Simpsons-filmen riktigt bra och underhållande. Det bästa med tv-serien är det ständiga flödet av satir och filmen är absolut inget undantag. Film, musik och spelparaleller(Resident Evil 4 och GTA!) avlöste varandra i en hiskelig fart och både Mike Tyson, Arnold Schwarzenegger, Tom Hanks och Green Day medverkade på sina hörn. Rent estetiskt var filmen väldigt tilltalande och välgjord och mer noggrant tecknad än serien. Kändes även kul med lite 3D-effekter ala Futurama. Polarna hade velat ha en tecknad stil som var mer trogen den i tv-serien men själv tycker jag bara det var kul med förnyelse. Precis som väntat var filmen på sina håll hysteriskt rolig och handlingen var precis så klockren och skruvad som jag hade hoppats. I en fullsatt biosalong var det ändå vårat gäng som absolut skrattade mest och högst (jag antar att Kalmariter är ett tråkigare folkslag än resten av Sveriges befolkning).

Jag lyckades - precis som utlovat - hålla mig för Spiderpig-skämtet men roades annars av den söta och harmlösa grisen. Hade också velat ha en sådan såvida den inte bajsade så pass mycket att Kalmar var tvunget att avskärmas från omvärlden och utrotas.

Kommentarer
Postat av: Lasse

Trevlig blogg du har, Johan. Trevligt att träffas på Rassle, vill fan bo där ett år till.

2007-07-30 @ 23:09:04
URL: http://miserableliee.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0