Sammanfattning

Då var jag hemma från Emmabodafestivalen. Nyduschad och utvilad men fylld med spår från de småländska skogarna. För det första är kroppen klädd med små irriterande myggbett som kliar nått in i helvete. För det andra känns kroppen och framför allt magen ganska sliten. Att supa fyra dagar i rad ger väl något slags behov av alkohol antar jag. Det känns som om min mage ropar efter öl eller vitt vin, men det ska den fan inte få, åtminstone inte förrän nästa helg. Annars skötte den sig hyffsat bra under festivalen. Förutom ogästvänliga gaser höll den sig faktiskt till tredje dagen innan den ville tömma. Och för första gången i min festivalhistoria slapp jag gå på en bajamaja. Ebbas café och simhallen blev istället tillflyktsorterna när det tryckte på.

image83
image84
image88

Årets bästa konserter:

1. Dinosaur Jr
2. Spiritualized
3. Billie The Vision & The Dancers
4. Welle: Erdball
5. Ida Maria
6. Timo Räisänen
7. Miss Li
8. Familjen
9. 120 Days
10.
Kristian Anttila

Årets roligaste incident:
En av Brattens syrras kompisar skulle på kvällen gå in på en bajamaja för att runka, men råkade decka och vaknade först 6 timmar senare.

Årets sms:

"Hmm. Väntar på att hon ska pissa. Hon är weird men gutt som satan. Söt som satan. Tackhej."

Årets utdelning:
3 - 2 - 2

Årets besvikelser:
- Krånglet med ljudet på många av konserterna.
- Shout Out Louds blev både försenade, körde ett oförskämt kort framträdande och hade strul med ljudet.
- Vart var det härliga danstältet från 2006?

image85
image86
image87

Alla kompisar som vill leka får ursäkta. Ikväll känner jag bara för att vara ensam och slappa något enormt - Spela Kingdom Hearts 2, kolla Friday Night Lights och äta choklad. Så det så!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0