Dessa sniglar till kunder

Fan vad grinig jag är på mitt jobb just nu, eller snarare på alla dryga personer som ringer till mig. Visst, det är inte lätt att bli gammal, men att dra ett utlägg på 5 minuter när man egentligen bara behöver fråga: "Har mitt recept kommit in?"...det är INTE okej.

De finns vissa dagar då nästan alla kunder som ringer är på detta sättet, till och med dom som har hälsan i behåll. Dom vill att jag ska lösa massa komplicerade och evighetslånga problem. Dom väljer fel val i telefonsvaret vilket gör att jag måste koppla dom vidare till någon som kan hjälpa till med ärendet. Dom vill framföra klagomål och be om att få komma fram till sitt lokala apotek. Jag försöker simulera en trevlighet, försöker hålla den bubblande ilskan inombords när jag i själva verket bara vill lägga på luren, logga ärendet som: Lösning finns ej, och gå vidare med nästa samtal.
 
Jag har en teori om att det där har att göra med vilken dator jag sätter mig vid. Vid vissa datorer tycks samtalen vara ljuvliga och korta, precis som det ska vara, men idag måste jag valt en dator som var förprogramerad med samtal från helvetet. 

...Detta är en av många dagar jag hatar mitt jobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0