Barndomsminnen #2: Snoppmätartävling

Ni tjejer kanske bara tror att detta är en skröna, precis som att killar skulle grupprunka i omklädningsrummet efter gympan. Men snoppmätartävlingar förekom faktiskt, åtminstone på Rällaskolan och på fritiden. Det var i det där stadiet då vi pojkar trodde vi blivit män, då våran käraste vän inte skulle kallas snopp utan mer manliga namn som kuk. Givetvis spanade precis alla killar in varandras kroppar i duscharna men det var sällan man verkligen radade upp och mätte, om det ens hände. Det var iallafall någon gång under denna era -i femman eller sexan - som jag och Olle Peterson mätte våra käraste ägodelar i ett tält på min trädgård. Jag tror vi var oerhört influerade av en sång från Heeman Hunters(ni vet bandet i Ungdomsserien Bert) som just hette Snoppmätartävling. Vem av oss som egentligen hade störst rådde det givetvis skilda meningar om, men jag minns att min syrra kom på oss mitt under diskussionen.

Kommentarer
Postat av: Johan

Läs gärna Bert-böckerna. I dem har sjätteklassarna snoppmätartävling i skolgymnastikens omklädningsrum. Femteklassarna får bara vara mwed och heja.



Åke försöker dopa sig genom att sitta och äta ägg på toaletten. Bert vinner när han börjar tänka på Paulina Hlinka.

2010-02-13 @ 23:38:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0