När skratten aldrig vill dö ut.

Igår blev det Xbox 360-lan i mitt casa, för andra gången i ordningen. Men igår var vi 8 pers (2 pers på varje tv) vilket möjliggjorde feta 4 vs 4-strider i Halo 3. Blev även en del Gears of War. Men till slut tröttnade vi på dödandet. Jag gick in i garderoben, rotade fram spelkartongen med recensionsexemplar som jag aldrig troddde jag skulle lägga vantarna på igen och plockade upp Fuzion Frenzy 2.

Ur min recension av spelet:

"Kamperna blir ofta grötiga tack vare en oprecis kontroll, tvivelaktiga kameravinklar och pastellfärger som får tv:n att vilja gråta. Dessutom har spelet den fulaste och mest osmakliga designen i mannaminne. Botten nås ändå i äventyrsläget där en otroligt enerverande programledare, med 2000-talets sämsta munrörelser och klädsel, drar ut på tiden med stela repliker som repeteras i oändlighet."

Och spelet har inte direkt blivit bättre sedan sist. Men när jag och polarna av en slump hittar minispelet Over The Falls är alla misstag förlåtna. Stockar markerade med olika knappar faller nerför ett vattenfall. Några meter bakom finns ytterligare ett vattennfall. Genom att trycka på rätt knapp hoppar ens karaktär fram till nästa stock, men om man trycker fel blir man fastlåst för ett kort ögonblick och glider allt närmre en säker död. Svårighetsgraden ökar succesivt med att hastigheten på stockarna ökar.

När fyra mänsliga spelare tävlar om vem som kan hålla sig vid liv längst är detta helt vansinnigt underhållande. Igår spelade vi säkert i 2 timmar. Linus var ALLTID den första att dö, VARJE GÅNG! Han lyckades faktiskt inte ens komma trea en enda gång. Detta i kombination med trötthet och massa "Din mamma" -och "Din pappa"-skämt resulterade i att alla började gråta av skratt, skratt som gjorde att magen började krampa, skratt som höll på i all oändlighet. ALLA skrattade, alla utom Linus.

image309

Kommentarer
Postat av: Anonym...

skitspel.

2007-12-14 @ 16:47:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0