Malmööe

Då var man hemma från en helg i Malmö (Malmööe, som skåningarna själva så gärna uttalar det) där jag haft ett kärt återseende med mina Londonpolare och rumskamrater Madde och Malin samt deras härliga pojkvänner Stefan och Daniel. Det blev lite nya möten, ett besök på KB (18 år - dvs sjukligt mycket Cheap Monday-jeans, randiga tröjor och snedluggar), ett par nya skor (svarta Lacoste), sushi (första gången jag smakat . Och vad säger man? Inte äckligt, inte gott men lite meningslöst) och pepparkakshusbak.

Malmö är ju faktiskt en oerhört vacker stad - som såhär i juletider - är ännu mysigare än vanligt. Det märks att stadsarkitekterna, stadsrådet (eller vilka det nu är som har hand om utsmyckningen och stadsplaneringen) vet vad de sysslar med. Massa fina lampor och ljus i olika färger. Och skirdskobana...och massa stånd...och massa härliga dofter.

Ett stort tack till Madde och Stefan som lät mig vara innebpoende i deras lägenhet i Limhamn. Jag bara älskar folk som lånar ut sina husnycklar och som säger att det är fritt fram att ta för sig när dom inte är hemma. Om jag nu får vara petig vill jag bara klaga lite på väggklockan(läs klenod från farmor) som Stefan hade i sitt vardagsrum. Det var en såndär härlig gammaldags klocka (en sådan som pensionärer har en förkärlek till) som slog an gånggången två gånger i timmen, eller mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0