Den mörka sidan av Facebook

Facebook är både skrämmande och ganska underhållande när det kommer till personers kärleksförhållanden. Man kan gräva ner sig i folks förflutna och både få reda på vilka de varit tillsammans med och i somliga fall även få reda på vilka de strulat med. Facebook är med andra ord inget för den svartsjuke, inklusive mig. En sak som förvånar mig sjukt mycket är hur folk använder och uppdaterar sin förhållandestatus på sidan. Både idag och igår har jag sett två fall där tjejen först gjort slut med sin pojkvän bara för att några timmar senare återigen ha statusen "In a relationship". Hur kommer sig då detta?

Alternativ 1: Hon har bråkat med sin partner, klargjort att det bannemig inte blir något mer av det dom nu har och ändrat sin status till "single". Men bara några timmar senare har hon och pojken samsats igen varpå hon ändrat tillbaka sin status till "In a relationship".

Alternativ 2: Hon har vänsterprasslat, gjort slut med sin förra partner och ändrat status till "single". Men några timmar senare har hon uppdaterat sin status till "In a relationship" för att offentligt komma ut med sin nya kärlekspartner.

Alternativ 3: Hon har velat skrämma sin partner för att få honom att inse att han ska tillägna henne mer tid och tankeverksamhet.

Alternativ 4: Hon är egentligen singel men ändrar tillbaka sin status till "In a relationship" för att folk inte ska tycka synd om henne.

Summan av kardemumman - Det är märkligt hur pass beroende folk är av Facebook och hur viktigt det är för dom att så snabbt som möjligt öppet gå ut med sitt privatliv.

Kommentarer
Postat av: ebba

Alternativ 4. Utan tvekan. Alternativ 2 verkar dock lite mer spännande.

2007-12-06 @ 18:45:11
URL: http://www.omebba.blogg.se
Postat av: jokke

Johan du har säkert sett Daniel Eyres facebook, Jag vet mer om honom än vad jag vet om Ramne, Lite läskigt. Har tagit bort alla bilder jag laddat upp och alla jävla applications... Som Lars skrev förut i sin blogg att folk bara addar addar addar men tar aldrig bort något, JAg skulle vilja radera min sida men jag är sån sucker för att se avd folk gör... (They got me there)

2007-12-06 @ 19:14:36
URL: http://supervovven.blogg.se
Postat av: Mamma Eva

Jag lovar att pappa och jag aldrig ska lägga ut vårt liv i facebook. En helt annan sak. Imorgon sticker vi till Tyskland och stannar över helgen. Bussen går kl 05,30 så det är nog dags att sova en stund.

Viele kussen von deinem Eltern

2007-12-06 @ 23:00:15
Postat av: Eic

Det är med att skylta med sitt privatliv stämmer ju faktiskt in på dig.
Du om någon gillar ju att berätta vad som hänt.
Kanske inte om förhållanden men om annat.
Vi alla minns ju näckbilden på resdagboken. =)
Jag tänker på den i Belgien =)
Haha, minns du när vi satte på billarmet på Volvon när en man stod bredvid o pillade på sin hoj.
"I dont touch"

2007-12-08 @ 14:02:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0