Big Sur - Både ja och nej

Det är med lite sorg i hjärtat jag sitter här, hemma vid datorn i Karlshamn, och meddelar att The Thrills nu har gått på scenen på KB i Malmö. Varför var dom tvugna att spela klockan 21 på en söndag? Varför går det inga tåg från Malmö till Karlshamn efter 12? För er som inte vet har bandet bl a gjort låten Big Sur - en av de bästa och sommrigaste låtar som någonsin gjorts.



Igår när jag vandrade runt i bokhandeln och väntade på att Madde skulle sluta jobba kom jag över en bok som hette "USA Roadtrip". Jag tänkte bläddrat igenom den lite snabbt, men fastnade ganska snabbt bland alla underbara bilder och matnyttig info. Att bila i USA - och framförallt längst västkusten - har varit min drömresa i över ett år, vilket det fortfarande är. Med tanke på den stora mängd kultur jag insuper från staterna måste se det med egna ögon. Så jag drar iväg ett spontant sms till min käre vän och reseplanerare Eric Wästanfors där jag meddelar att vi bannemig får göra den där resan snart. Efter lite sms-växling får jag detta sms:et av Eric:

"Fan, var du tvungen att ta upp detta om USA nu. Jag har redan börjat kallkylera o kolla på det nu. Feck! Vilken dröm..."

Det är bland annat detta jag älskar med min vän. Han är så förbannat vuxen och ansvarsfull, tar på sig uppgifter, fixar och planerar. Om jag bara lyckas lägga undan mina tjänade pengar från Barometern och ta lite cash från mitt sparkonto så är det inte omöjligt att jag och Eric sitter i en bensinslukande amerikanare nästa sommar - med vinden i håret, med The Thrills i stereon, cruisandes längst Big Sur.

image310
Big Sur, Kalifornien


Kommentarer
Postat av: jokke

Jag svarar här: grejen är att färgern inte är perfa, men tegelmuren gillar jag. dock suger jag så in i norden på html. little help maybe:D

2007-12-16 @ 22:56:54
URL: http://supervovven.blogg.se
Postat av: Eric

Haha!
Jag kan säga att jag "har börjat räkna på det" bara är milt uttryckt.
En dag, en sommar, då kör vi en Chevrolett längs med de stora vägarna.

Vem vet, kanske redan nästa sommar!

2007-12-18 @ 22:05:30
URL: http://wastanfors.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0