Vad tänker Stockholmsskolorna med?

Vaknar av att telefonen ringer. Det är en snubbe från yrkesutbildningen Mediepilot i Stockholm. Han pratar så snabbt att jag knappt hör vad han säger, men jag lyckas urskilja frågan "Är du fortfarande intresserad?". Jag svara snällt att jag redan blivit antagen till Medieteknik i Karlshamn, att jag var där på studiebesök och att det kändes som en grym skola.

Alltså...vad fan tänker Stockholmsskolorna med? Det är ju den  21 augusti! Plugget börjar ju typ nästa vecka. Om jag nu hade velat gå Mediepilot och varit tvungen att  flytta upp  till Stockholm, hur skulle jag då möjligtvis hunnit fixa lägenhet?  Fick inte ens något antagningsbesked eller  något meddelande om att de fått min ansökan. Och nu ringer dom och  vill ha mig. Noll framförhållning!

Kommentarer
Postat av: Ramne

jag kan tala av erfarenhet.. det finns inga vettiga stockholmare

2007-08-21 @ 13:09:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0