Tandläkarbesök

Att besöka tandläkaren är alltid en skräckblandad förtjusning. Man är rädd för att man ska ha hål, rädd för att få man ska få glåpord kastade i ansiktet av tandläkaren och dessutom har man den där jävla lampan i ögonen udner hela undersökningen. Samtidigt är det ganska skönt att ligga där och bli ompysslad och smaka gott i munnen efteråt. Förra gången blev damen jag hade uppriktigt förbannad över att jag inte skötte mitt tandkött särskilt bra. Jag kunde höra hennes ilska i rösten.

Med damens ord ringandes i bakhuvudet förberedde jag mig därför inför detta tandläkarbesöket, och det gick utmärkt. Började använda tandtråd förra fredagen i förebyggande syfte, något jag givetvis kommer fortsätta med. Och även om det är för mitt eget bästa känns det ändå skönt att slippa tandläkarens påhopp.

Jag har fortfarande inte haft ett hål i hela mitt liv men jag fick en liten varning om en visdomstand som kanske kommer bli uppkäftig i framtiden.

359 kr gick kalaset på.

image163

Kommentarer
Postat av: Eric Wästanfors

Minns en gång på vårdcentralen i Ljungbyholm. Jag var där o skulle få skötselråd av en. Jag kommer så väl ihåg att jag råkade se min journal på datorn, där stod det "Ungen slarvar"... Haha.. jag blev förvånad över de "hårda" orden.

2007-08-22 @ 17:36:18
URL: http://wastanfors.blogg.se
Postat av: Bella

Jo, jag kan tänka mig det! efter studenten flyttar jag eventuellt till skåne(hbg), jobba där ett år, lite nya upplevelser, människor osv.. som du sa :) hur nice som helst

2007-08-22 @ 19:06:17
URL: http://wiildthiing.blogg.se
Postat av: Petter

en uppkaftig tand. Klockrent! Kommer du till sthlm den 20? Peace!

2007-08-29 @ 20:01:55
URL: http://pettter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0