Sista dagen på jobbet

Då har jag börjat min sista dag här på Apotekets Kundcentrum, ett jobb jag varit kvar på alldeles för länge. Jag tar det nog ganska chill idag, kollar lite klipp på youtube och lyssnar på last.fm. Jag minns tiden då jag var ny här. Allt var nytt, lite spännande och jag jobbade heltid. Men jag blev beväm, blev kvar, bodde hemma för att tjäna ihop pengar.

Efter ett halvårs heltidsanställning pallade jag inte längre. Apoteket hade sugit ut min livsenergi och kreativitet. Jag mådde inte bra, kände mig inte hel. Apoteket var raka motsatsen till det underbara gymnasiet, ett abrubt steg bort från mitt ultrasupermegaturbo-sociala liv. Jag trivdes inte alls. Jag började jobba 4- och 6-timmarspass 3 eller 4 gånger i veckan, jag började ta raster och luncher när jag kände för det, även om jag inte fick och jag lärde mig att mygla så mycket som möjligt. Från att ha tagit 20 samtal i timmen la jag mig på stadiga 8-10. Det kändes bra. Och så har det fortsatt tills denna underbara dag.

Apoteket har dock varit bekvämt och en helt okej inkomstkälla. Jag har kunnat anpassa mina arbetstider och jag har alltid fått jobb efter att ha kommit hem från en resa. Men nu är det över! Eller rättare sagt - klockan 20.00 är det över! 

Kommentarer
Postat av: caroline

Svar: Ja det är nog en hel del. Skojar du med mig? Vem hade inte velat vara först där :P hahahahaa

2007-08-21 @ 15:33:01
URL: http://carolinekalvelind.blogg.se
Postat av: joppa

du har på tok för mycket fritid!!!!!!
jobba sista dagen för fan =)

2007-08-21 @ 19:05:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0