Pinsam tystnad

Ringde precis en tjej till mig på Apoteket, 82a var hon. Hon ville att jag skulle göra en beställning till ett lokalt apotek. Det konstiga var att hon mestadels var helt tyst i luren, även om jag ställde massa frågor och gav förslag på hur vi skulle gå tillväga. Hon velade över självklara saker och kändes allmänt ängslig. Antingen måste hon haft sex under tiden så att hon inte tänkte på mig eller så ville hon att jag skulle prata så hon fick höra min mysiga telefonröst. Det kändes lite som när man är på dejt med en tjej man tidigare endast träffat på fyllan och då den där pinsamma tystnaden uppstår. Ingen tar initiativet och båda parter letar febrilt efter intressanta och meningslösa samtalsämnen. Jag vred på mig här i stolen och visste inte riktigt hur jag skulle tackla det hela. 13 minuter pågick samtalet. Måste varit tyst hälften av den tiden.

Kommentarer
Postat av: joppa

tacka gud för att man får se sina kunder!

2007-08-14 @ 20:20:18
Postat av: Dilgeet

Haha! :) Jag tycker du skriver jätteroligt och interessant! :) & Göteborgs skärgård är BÄST!

2007-08-20 @ 20:34:39
URL: http://sweetsummerbreeze.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0