Karlshamn - here I come

Idag var det den stora packardagen. Var över till gamla huset på Öland och staplade in soffa, bord, stolar, hylla mm i morsans hästtransport. Kan meddela att möblerna går i brunt, orange, vitt och grönt och att det är de färgerna som kommer dominera min nya bostad. Denna gången ska det bannemig inte bli något identitetsfattigt och blåtapetserat pojkrum med spelplanscher hängandes på väggarna. Nu ska det bli vuxet, stilrent, trivsamt och mysigt. Givetvis kommer jag inte kunna nå mina inredningsdrömmer med en gång, men jag ska jobba på det tills jag blir nöjd.

Imorgon är det den stora flyttardagen. Jag flyttar alltså till Karlshamn för att plugga Medieteknik i 3 år. En utbildning som på pappret verkar passa mig perfekt. Vad jag ska bli vet jag inte, men något inom grafisk formgivning/rörlig bild känns i dagsläget oerhört lockande. Karlshamn är väl med sina 25-30 000 invånare inte direkt min drömstad för tre års studier, men jag kommer bara ha en timmes tågfärd till Lund (där många av mina polare pluggar) och det finns faktiskt en stripklubb i staden vilket inte luktar kattskit. På söndag drar nollningen igång och jag hoppas på att få träffa många härliga människor och sluta en del band för framtiden.

Jag känner mig faktiskt väldigt pepp på att börja plugga. Jag har ju ändå vart ute och sett världen. Roadtrip genom Europa, surfing på Bali, chill i Thailand och bartender/konsertliv i London. Visst hade jag velat se USA, Nya Zeland och Japan, men det får bli framtida projekt. Det ska framförallt bli skönt att flytta hemifrån och bli lite indipendent. Skönt att bara ha sig själv att tänka på. Nu är det dock så att jag ska dela lya med en hittills okänd person. Vi delar kök och badrum men jag kommer ha 2 rum på 29 kvadrat + balkong. Vi får hoppas att det inte blir nått psycho som kommer in på mitt rum på natten och slickar mig i örat.

Visst känns det lite vemodigt att lämna Kalmar. Även om denna mysiga kuststad just nu spelat ut sin roll i mitt liv har jag så många minnen och vänner härifrån. Men Kalmar finns alltid kvar (är ju trots allt bara 1.45 hem med bil) och vännerna kommer jag hålla fast vid tills döden skiljer oss åt. Just nu ska det bara bli skönt att få en nystart, börja om från början. Nu väntar nya utmaningar, ny omgivning och nya människor. Mitt nya liv börjar imorgon.

Kommer tyvärr inte ha bredband i lägenheten under den kommande veckan, men jag hoppas på att kunna snylta lite på skolans datorer för att slänga iväg ett par blogginlägg. Lär bli en händelserik vecka som jag vill att ni läsare ska få ta del av. Annars är jag tillbaka på riktigt den 3:e september. Stay tuned!

Kommentarer
Postat av: eric

Miss you already!!

2007-08-25 @ 11:41:14
URL: http://wastanfors.blogg.se
Postat av: Ramne

:'(

2007-08-25 @ 19:33:30
Postat av: joppa

jag ska fortsätta med mina bajsbomber!

2007-08-26 @ 12:43:18
Postat av: elin

johan: eftersom dina kläder i regel går i just färgerna brunt, orange, vitt och grönt tror jag du kommer trivas som fisken i vattnet med möblerna. låter hur som helst jättekul och jag hoppas på att du får en riktigt mysig rumskompis som slickar dig i båda öronen flera gånger per natt! PUSS

2007-08-26 @ 13:08:12
URL: http://dearest.blogg.se
Postat av: Jokke

Hej Johan! Du är redan saknad. Men jag måste få din adress så jag kan skicka dig ett stycke spel. puss i jumsken

2007-09-02 @ 20:00:37
URL: http://supervovven.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0